Jak pozostać w kontakcie z biurem, gdy pracujesz w domu

Niezależnie od tego, czy regularnie pracujesz w domu, czy też nagle znalazłeś się w sytuacji, w której musisz pracować z domu, ważne jest, aby pozostać w kontakcie z kolegami i kierownikami w nowoczesnym środowisku biurowym.

Elastyczna praca jest z pewnością coraz popularniejsza. Wiele osób decyduje się na pracę w domu, w przestrzeniach co-workingowych, a nawet na plażach i w kawiarniach na całym świecie, jako pracownicy zdalni. Ta dodatkowa elastyczność naprawdę może dać ci fantastyczny strzał w jakości domu i równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, a jeśli masz marzenia, aby podróżować po świecie, Internet sprawił, że twoje marzenie stało się potencjalną rzeczywistością.

Jeśli jednak w ramach tej elastycznej formy pracy podoba Ci się pomysł pracy z własnego biura w domu, dołączysz do szybko rosnącej grupy ludzi.

Każdy rodzaj elastycznego systemu pracy jest tworzony lub łamany przez komunikację. Ważne jest, abyś pozostawał w regularnym kontakcie z biurem. Może to być przekazywanie pracy tam i z powrotem, bycie na bieżąco ze zmianami w procedurach pracy i ogólnymi wiadomościami, a także może to być po prostu pozostanie częścią zespołu i pozostanie w kontakcie z kolegami.

Jakie są więc najlepsze sposoby na pozostanie w kontakcie z biurem, jeśli pracujesz w domu?

Istnieje kilka sposobów, a dzięki cudowi Internetu jest to o wiele łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Aplikacje do przesyłania wiadomości

Najprostszym sposobem na pozostanie w kontakcie jest aplikacja do przesyłania wiadomości, taka jak Facebook Messenger, Telegram, Viber lub WhatsApp. Ta ostatnia jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ można tworzyć grupy i omawiać kwestie związane z pracą z kilkoma różnymi osobami, mając jednocześnie możliwość prowadzenia rozmów głosowych i wideo.

Korzystanie z aplikacji do przesyłania wiadomości jest łatwe, ponieważ większość ludzi ma je już zainstalowane na swoich telefonach, a wersje desktopowe można również pobrać na laptopa lub komputer stacjonarny.

Platformy do zarządzania projektami

Strony takie jak Trello i Slack są idealne do zarządzania grupami ludzi i projektami. Wystarczy dodać wszystkich do grupy i można przydzielać i wykonywać pracę w czasie rzeczywistym. Dzięki temu każdy wie, jaka praca jest wykonywana i jaki jest jej postęp. Za pośrednictwem tych platform można również wysyłać wiadomości, co daje kompleksowe rozwiązanie dla potrzeb komunikacji pisemnej i głosowej.

Połączenia wideo/konferencje

Bardzo przydatnym dodatkiem do świata komunikacji są wideorozmowy i konferencje. Oznacza to, że możesz uczestniczyć w spotkaniach zespołu przy stole zarządu bez wychodzenia z domu. Idealnie nadają się do tego strony takie jak Skype i Zoom, gdzie wystarczy się zalogować i czekać na połączenie. Pozwala to na wniesienie swojego wkładu w spotkania, ale również zapewnia, że widzisz ludzi, co pomaga zwalczyć problem izolacji, który może wystąpić podczas pracy w domu.

Rozmowy przez telefon komórkowy

Oczywiście, możesz po prostu wziąć do ręki telefon i ułatwić sobie wszystko! W takim przypadku upewnij się, że Twój telefon jest naładowany i że masz go przy sobie podczas godzin pracy. Problem polega na tym, że prawdopodobnie będziesz korzystać ze swojego osobistego telefonu, a to oznacza, że będziesz rozpraszany przez powiadomienia z mediów społecznościowych i telefony od przyjaciół. Jest to coś, czym będziesz musiał zarządzać ostrożnie, aby upewnić się, że nie jesteś rozproszony do punktu, w którym odchodzisz od skupienia się na swojej pracy.

Wielu pracowników domowych uważa, że warto od czasu do czasu udać się fizycznie do biura, na przykład na szkolenie lub spotkanie, aby mieć kontakt twarzą w twarz z kierownikami i kolegami. To może pomóc Ci poczuć się bardziej częścią rzeczy, ale jest to również świetne rozwiązanie, aby być na bieżąco z tym, co się dzieje.

Komunikacja jest niezbędna w biznesie, ale kiedy jesteś z dala od swojego zwykłego fotela biurowego, jest jeszcze ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej.